A Week in the Life of Gustavo

"Seems to think that if he fails to write, la migra will find him."--OC Weekly More merriment available at ronmaydon@yahoo.com

quinta-feira, julho 11, 2002

I'm at the Weekly right now, but I've been meaning to post the following song for a long time. It's by the great Mexican singer/songwriter Cuco Sánchez, who unfortunately isn't as well remembered as his contemporaries like Jose Alfredo Jimenez and Chucho Monge. It's really a shame, because he wrote some amazing songs that are now standards1 in the Mexican songbook. But this particular song I feel best captures my obstinancy and arrogance. Please keep in mind, though, that I really am a nice guy...

NO SOY MONEDITA DE ORO
Cuco Sánchez

NACI NORTEÑO HASTA EL TOPE
ME GUSTA DECIR VERDADES
SOY PIEDRA QUE NO SE ALISA
POR MAS QUE TALLES Y TALLES
SOY TERCO COMO UNA MULA
A DONDE VAS QUE NO TE HALLE

EN TU CASA NO ME QUIEREN
POR QUE ME VIVO CANTANDO
ME DICEN QUE SOY MARIACHI
Y QUE NO TENGO PA'CUANDO
MERCARTE EL TRAJE DE NOVIA
QUE EL TIEMPO TE ESTOY QUITANDO

NO SOY MONEDITA DE ORO
PA'CAERLE BIEN A TODOS
ASI NACÍ Y ASÍ SOY
SI NO ME QUIEREN, NI MODO.

EL CIELO TENGO POR TECHO
NOMÁS EL SOL POR COBIJA
DOS BRAZOS PA' MANTENERTE
Y UN CORAZÓN PARA TU VIDA
VE Y CÓRRELE Y DILE A TUS PADRES
A VER QUIEN DA MÁS POR SU HIJA.

HAY CORAZÓN BANDOLERO
RELINCHA YA CUANTO QUIERAS
POR ESA POTRANCA FINA
TE AMANZARÁS CUANDO QUIERAS
TU Y YO NO TENEMOS PRISA
HAY NOS QUERRAN CUANDO QUIERAN

NO SOY MONEDITA DE ORO
PA'CAERLE BIEN A TODOS
ASI NACÍ Y ASÍ SOY
SI NO ME QUIEREN, NI MODO.